.

.

11 Eylül 2008 Perşembe

okapi







Geçenlerde sevgili Vladimir çocukluğumuzda oynadığımız oyunlardan nbahsetmişti de, "isim-şehir" oyununun nostalji rüzgarında, ben de kendi "isim-şehir" maceralarımı anımsamıştım. her harften her bir şeyi bulmak gerçekten zordu, hele büyüklerle oynuyorsan doğal bir dezavantajın vardı. mesela P harfinden Paris dışında şehir insanın aklına gelmez, Polatlı dersen karşı taraf "ama orası ilçeee" derdi. sahi, Polatlı hala ilçe di mi? zamanımızın bir sürü ilçesi furya furya şehir oldu da. Türkiye'nin kaç ili var sorusunda insan duraklamadan cevap veremiyor artık. neyse, bu isim-şehir oyunlarından birinde O harfinde hayvan sorusuna sevgili eniştem "okapi" demişti de nasıl mızıkçılık yapmak istemiştim, onu hatırladım. o zaman tabii gugıl abi filan da yok, açıp tabure gibi ansiklopedileri bakmıştık okapi nedir diye. çok az bir açıklama ve siyah-beyaz soluk bir fotograf görmüştük, gözümde bişey canlanmamıştı. çocukluk işte, sonra unuttum okapiyi. aaa bugün bi baktım internet sitelerinde bir haber: okapi denen hayvan 50 yıl sonra ilk kez doğal ortamında görüntülenmiş. çok mahcup bir hayvanmış kendileri, kafası zürafaya bedeni de zebraya benziyormuş. sadece Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nin kuzeydoğusunda yaşayan okapinin fotoğrafları Virunga ulusal parkında çekilmiş. dünya ne tuhaf. şükürler olsun ki dün yok olmadı.




10 yorum:

Sem dedi ki...

Ben de ilk defa senden duydum bu ilginç yaratığı. Bana en azından 3 değişik hayvanı anımsattı.

İsim-şehir oyununu en son bir ay önce falan işyerinde elektriklerimiz iki gün kesilince oynamıştık. Google a bakamadığımız halde sanki oyun kolaylaşmış gibi geldi:))

Sevgiler

rehav@ dedi ki...

sen söyleyene kadar bitki zannediyordum ben :)

Vladimir dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Abi dedi ki...

eniştene hürmetlerimi sunarım.. adam çalışmış harbiden o zamanlar..

gülçin dedi ki...

sevgili sem,
gerçekten ilginç bir bileşimde hayvanceiz.

sevgili rehavet,
o bitki dediğin okaliptüs olmasın :)

sevgili vladimir,
bunun da eşek gibi ses çıkaracağını düşünüyorum ben. neden mi? bilmem, içimden öyle geldi.

sevgili abi,
bence de bravo :)

sevgiler

7.oda dedi ki...

benim kızın pek sevdiği bir hayvan bu.. bikaç yıl önce ondan duymuştum. bizi (anneanne-dede ve ben) şaşırtmak için söylemişti :) inanmamıştık böyle bi hayvan yok, hayalinden çıkıyo senin demiştik.. neredeyse tüm hayvan ansiklopedilerini okuduğunu unutarak.. hemen koşup nationalınkini getirince çok şaşırmıştım cidden :)
ama ne kadar güzel ve değişik bir hayvan adı değil mi :)
okapi..

Brajeshwari dedi ki...

Bir an benimde aklıma "isim -şehir" oyunu için ezberlediğim tablo gelmişti..A'dan Z'ye yazmiştim herşeyi:)

okapi banada okaliptus gibi geldi ilk başta...Demek ki bu okapi ile tanişiyormuşsunuzda, hatırlamışsınız o günlerde diye düşündüm ben...Aslında hatırlıyoruz,öğrenmiyoruz mantığından çıkarak..

Bir arkadaşımda Nükhet Duru'nun " cumbada oturur Mahmure" nakaratli parçası içinde geçen " cumbada'yı"...hoppala, cumburlop oturmak gibi bir ses efekti sanıyordu..Biz cumbayı anlatınca şaşkın bir şekilde dinlemişti..O geldi aklıma, bu halin tersi de olabiliyor ne garip ki..

sevgiler benden...

Ülker Y. dedi ki...

Haftasonu okuduğum bir yazıdan; beyazlar zebrayı ağırlıklı olarak siyah çizgili beyaz bir hayvan olarak görürmüş, afrikalı yerliler ise beyaz çizgili siyah bir hayvan. Buna ne demeli?

Abi dedi ki...

biri beyaz ve biri siyah iki arkadaşın görme özürlü olması bi şans gibi olabiliyo işte bazen..
sorun olmaz yani..

bariisss dedi ki...

İlk defa duyuyor ve görüyorum :)

İsim-şehir oyununu ev kalabalık olduğu zamanlarda biz de oynarız hala... Ve her zaman aynı keyfi alabiliyoruz :)