.

.

9 Ocak 2008 Çarşamba

hırsız

sene 2005 ya da 2006 olmalı. yaz iznimi almışım, bir haftalığına güneye gidiyorum. ama önce İzmir'de bir gece kalıp, orada arkadaşım Nazo ile buluşacağım, sonraki gün birlikte yola devam edeceğiz.

evden irice bir spor çanta, bir de ufak yol çantası ile çıkıp Kadıköy'deki otobüs acentasına gidiyorum. geceyarısı. gece 12'de binince sabah 8'de İzmir'de oluyorsun, nefis. otobüs, yolcuları Kadıköy'den toplayacak, acenta kalabalık, yüzüne şimdiden tatil mutluluğu ve "aman aman hemen acil eğlenmem lazım" telaşı vurmuş insanlarla dolu. iri spor çantamla ufak yol çantasını içeriye, kapı girişine bırakıp kapının önüne çıkıyorum. Rıhtım Caddesi gene hareketli, güzel bir yaz gecesi. kapının önündeki basamağa oturuyorum, etraf epey kalabalık, konuşup gülüşüyor insanlar, ben arada bir dönüp içeri çantalara bakıyorum oradalar, etrafa bakınıyorum dönüp içeri bakıyorum oradalar, "dur bir sigara yakayım" deyip kocaman kırmızı rugan çantamın içinden sigaramı çakmağımı arayıp bulup sigaramı yakıp içeri bakıyorum ufak çantam yok!!!

o sırada, karşıya geçen, bir elinde benim çanta bir elinde başka bir bavul taşıyan beyaz gömlekli birini görüyorum. ayağa fırlayıp bağırmaya başlıyorum: "hırsız!! çantam!! orada!! eşşoğlueşek!!".. bağırtıma içeriden de birileri fırlıyor, biri "bavulum oy" diye çığlık atıp koşmaya başlıyor yanımsıra, ben de çünkü bir elimde sıgara, omuzumda kocaman kırmızı rugan çanta, koşuyorum. Rıhtım Caddesi'ni iki adımda filan geçtim sanırım. beyaz gömlekli şahıs ise hiç telaşlanmıyor, arkasına bile dönmeden hafifçe eğilerek 2 çantayı da yere bırakıp karanlıkta bir yerlere kaçıyor. biz gidip çantalarımızı alıp geri dönüyoruz. bavulu gözünün önünden götürülen genç adam bana teşekkür ediyor, hiç farketmemiş nasıl olduğunu. acentaya dönünce bizim muzaffer kafile, takdir eden güğlümsemeler ve "geçmiş olsun"larla karşılanıyoruz. sonra otobüs geliyor, binip İzmir'e gidiyoruz. sabah Nazo beni garajda karşılıyor, "nasıldı yolculuk, olay var mıydı" diyor, "ohooo" diyorum "olay benim göbek adım, daha yolculuk başlamadan neler oldu neler"...

hala Rıhtım Caddesi'nde o acentanın önünden geçerken aklıma gelir gülerim. valla adama eşşoğlueşek diye bağırdım ya.

8 yorum:

Vladimir dedi ki...

Bence az bile demişsin. Düşünsene "hişşşt beyfendi, bakar mısınız acaba?" diye seslensen, infial yaratamadığın gibi dikkat bile çekemezdin.

Bu hikayeyi hiç anlatmadın bak!!

:))

M.M.K. dedi ki...

:)) bence de az bile demişsin. İşe yaramış demek ki! Yalnız aymazlıkları da takdire şayan hani..:P

ulku dedi ki...

Hay Allah, çok heyecanlı başlamış yolculuğun ama bir eksik var gibi. Kızım, kime emanet ettin adamın peşinden koşarken diğer büyük bavulunu?::)))

Sem dedi ki...

Gülçin'ciğim, yolculuk başlamadan bunlar olduysa, başladıktan sonra ve tatilde neler neler olmuştur, düşünemiyorum bile. Haksız mıyım?:))

Sevgiler

deger dedi ki...

Sevgili Gülçin,

Her şeyin bir ilki vatdır ya, sen de küfür etmek için o hırsızdan mı başladın acaba ? Yoksa orada mı kaldı.))))

Aslında büyük geçmiş olsun, o çanta gitseydi belki tatilde sana gerekli olan bazı şeyler de gideceği için, ağız tadı ile tatil yapamayacak, ya da yenilerini satın almak zorunda kalacaktın. Öteki adam da senin sayende yırtmış.

Geçmiş olsun ve bir daha tekrarlanmaması dileğimle, sevgiler.

gülçin dedi ki...

sevgili vladimir,
az dedim biliyorum, ama nutkum tutuldu bir anda :)

sevgili melih,
işe yaradı, evet :) aymazdı tabii, kimbilir seyahat acentalarından böyle bavul götürmeyi iş edinmiş biriydi.

sevgili teyzem,
benim de aklıma muzaffer bir şekilde geri dönerken bu takıldı biliyor musun? hatta bu kargaşadan yararlanıp başka icraatlar yaptılar mı filan diye de düşündüm. ama geride kalan insanlar pürdikkat alarma geçmişti neyse ki. geri dönüp de büyük çantamı bulamasaydım ne yapardım bilmem.

sevgili sem,
haklısın :)) olmaz mı? olay benim göbek adım :))

sevgili degree,
şimdi olsa başka bir şekilde bağırırdım sanırım, küfür kültürüm sonra epey gelişti :)) öteki adam bir de gariban bir askermiş, memleketine gidiyormuş. kurtardığımız çok iyi oldu tabii.

sevgiler

egemavisi dedi ki...

Vallahi bravo. Şimdi aklım karıştı. Şöyle ki; sigara kötü bir şey diyeceğim, zira bir sonraki yazında çakmak patlıyor, fakat burada anlattığın olayda da iyi bir başlangıç oluyor.
Toplarlamam gerekirse;
1- Sigara sağlığa zararlıdır. İçmeyin.
2- Her ihtimale karşı yanınızda sigara-çakmak ikilisini bulundurun.
3- Küfretmek yararlı olabiliyor.
Görüşmek üzere...

Ori dedi ki...

Kim koymuşsa iyi etmiş valla göbek adında sana çok yakışmış:)